ege123demo

ELEKTROMOBILNOST

za litijevim karbonatom (Li 2 CO 3 ) s današnjih oko 1 milijuna t na 3,7 mil. t u 2030. godini. S druge strane,tvrtka procjenjuje da će iskopa- ne zalihe litija 2030. godine iznositi 2,9 mil. t Li 2 CO 3 , što znači da će u usporedbi s potra- žnjom nastati manjak zaliha u visini 800 000 t, bez recikliranja. Da se premosti taj jaz i u potpunosti podrži potražnja, prema toj je analizi potrebno otvoriti više od 100 novih rudnika litija. No, kako bi se financijski po- držalo više od 100 takvih novih projekata, ključno je do tada povisiti cijene Li 2 CO 3 za više od 20 USD/kg. Uvođenje novih proizvodnih kapaciteta zahtijeva mnogo vremena i velike resurse, počevši od ranih istraživanja i ispitivanja (3 - 6 godina), preko inženjerskih i ekonomskih studija (6 - 7 godina), do izgradnje i početne

proizvodnje (0,5 - 2 godine), tvrdi Albemarle. Nedavnim jednostavnijim projektima ru- darenja trebalo je i do 10 godina za početak proizvodnje, dok integrirani projekti dolaze do proizvodnje nakon oko 14 godina, navodi tvrtka. Neki energetski stručnjaci kritički pro- matraju takve prognoze i stavove. Po njima, cijena je već dosegla 80 USD/kg za Li 2 CO 3 teh- ničke kvalitete i nema razloga za njezino sni- žavanje u budućnosti.To znači da svaki kW h kapaciteta baterije sada stoji najmanje 80 dolara samo za Li 2 CO 3 , pod uvjetom da ga se

uopće može nabaviti. KAKO DO JOŠ LITIJA?

Takav trošak učinit će električna vozila fi- nancijski još nedostupnijima.S druge strane,

 Grafikon intenziteta potrošnje litija za nekoliko električnih vozila

masa litija po korisniku, kg

masa litija po bateriji, kg

vozilo

Hummer (električni)

4,8

24

prosječni električni auto

1,6

8

električni autobus

0,52

44

električni bicikl

0,02

0,02

izvornik: Riofrancos et al., Climate and Community Project

97

EGE 1/2023

Powered by